SKRIVET: 2013-12-31, kl 15:25:26 | PUBLICERAT I: Allmänt

Nyårsafton

Hej på er och sorry för världens sämsta uppdatering. Men kring jul har det varit så mycket annat att tänka på samt att farmor kom på jullunch och vi var på middag hos min morbror med släkten på mammas sida på annandagen. Sedan på fredagen blev jag ordentligt sjuk också. Har känt mig trött och hängig sen förra onsdagen, sedan blev det värre under jul och nu i fredags fick jag feber och ont i ont i halsen. Vaknade sedan upp i lördags med så sjukt ont och svullen i halsen att jag inte kunde svälja utan att börja gråta. Ringde upp till akuten på kvällen och de sa att jag skulle ta en ipren och en alvedon för att dämpa smärtan lite och om det inte var bättre på morgonen dagen efter tyckte hon mamma pratade med att vi skulle åka upp och sätta oss på akuten.
Det blev dock bättre så stannade hemma hela söndagen, men igår kväll tyckte mamma att vi skulle åka upp och sätta oss på akuten ändå då det fortfarande gjorde ont att svälja och jag inte hade kunnat äta ordentligt på flera dagar. Så de tog lite olika tester som visade att jag har en bakteriell infektion, liknande halsfluss, i halsen och ska nu äta antibiotika i tio dagar.
Så det blir en lugn nyår hemma för mig iår. Skulle nog kunna åkt iväg då jag redan mår mycket bättre och knappt har ont i halsen alls längre, men känner att det är bättre att stanna hemma och vila ut ordentligt. Speciellt då jag har sovit så sjukt dåligt de senaste nätterna.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: