SKRIVET: 2014-04-25, kl 19:53:36 | PUBLICERAT I: Provence du Nord

Favvis ♥

Alltså wow, vad Nora var fin idag när jag red asså! Hade bestämt mig för att rida ett pass i paddocken, då det var evigheter sedan jag red henne där, och vilket bra val det var idag. Red inte ett så komplicerat pass, utan värmde upp precis som jag brukar med volter i hörnen i båda varven samt serpentiner. Sedn travade jag fram henne ordentligt och jobbade henne på volten innan vi övergick i galopp. Kände redan i traven att hon var pigg och arbetsvillig, så galoppen satt som en smäck idag! Visst, det gick liiite för fort stundtals då hon lätt blir stark när hon är pigg och glad, men vad gör det när hon var så fin i övrigt? Galoppfattningarna var suveräna idag. Mjuka, lugna och fina och vi kunde rulla på och arbeta i galopp flera varv utan att hon blev trött och försökte sakta av. Kunde även miska volten rätt så ordentligt och hon fortsatte jobba på. Är sååå glad och stolt över henne idag, kul när man ser att all träning och arbete ger resultat! Även högergaloppen var mycket bättre idag än sist, så det var kul!
LÄNGTAR tills på tisdag när jag ska till stallet igen. Är verkligen så pepp på att rida nu och allt med Nora känns bara så himla bra och roligt. Tror även att jag skulle ta henne torsdag också nästa vecka då Eva-Lena och Sandra skulle bort. Får se om jag kan få med mig kameran då och fota lite bättre bilder på henne. Kanske kan få med mig pappa som kan ta lite bilder när jag rider också?
 
Nu har jag precis kommit hem från att ha varit och handlat samt fikat hos farmor. Ska strax gå ner och sätta mig i soffan framför let's dance tillsammans med mamma. Efter let's dance ska jag nog sätta på en film, om jag inte är supertrött.
Vi hörs mer imorgon!
 
Hon är så himla fin, sessan ♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: