SKRIVET: 2014-04-11, kl 19:58:00 | PUBLICERAT I: Allmänt

Friday, i'm in love

Hej! Blev väckt med pussar från världens bästa pojk imorses som skulle iväg och käka frulla med en kompis, låg dock kvar i sängen en timme då jag inte behövde gå upp så tidigt. Fast kunde såklart inte somna om för kände bara att aah jag tycker verkligen om den här pojken så sjukt, jävla mycket. han är den bästa jag vet och verkligen min dreamboy. Han kom hem en stund efter att han varit och ätit frukost, så vi mös innan han var tvungen att gå till tåget och jag gick upp och gjorde i ordning mig.
Kort dag i skolan idag, som vanligt på fredagar, och jag har i stort sätt inte gjort någonting. Hade engelska hela dagen och gjorde muntliga nationella som gick helt åt helvete. Vet att jag egentligen kan så mycket bättre än vad jag visade idag, så är faktiskt riktigt besviken på mig själv.
 
Efter skolan åkte jag direkt till stallet, as usual. Fixade allting och smsade sedan Sandra och frågade om hon hade tid för att komma ner och hålla lektion. Det gick verkligen såå jävla bra till en början. Sandra hade ridit igenom henne dagen innan och det märkes verkligen för hon var mjuk och följsam redan från första början.
I och med att hon hade gått så hårt igår så hade vi tänkt rida ett lite kortare pass idag, men så blev det såklart inte. Hon hade varit jättefin hela passet, mjuk, följsam och lyssnade verkligen perfekt. Kunde ta tillbaka henne ordentligt och sedan få fram henne utan att hon rinner iväg. Sedan galoppen i vänstervarv var verkligen en drööm. Hon har mycket lättare för vänster galopp och nu börjar man kunna ta tillbaka henne ordentligt och verkligen sätta henne på rumpan i det varvet, så det känns helt fantastiskt!
Högervarv dock är såå mycket svårare för henne just nu, sedan vet jag även att hon testar mig en del. Men hon tjurade ihop totalt i högervavet och vägrade helt att fatta galopp. Eller, hon fattar galopp, dock fel, och sedan övergår hon i trav igen efter fattningen. Så efter att vi kämpat på i säkert tio minuter fick Sandra sitta upp kämpa med henne. Men hon fattade tillslut och herregud vad fin hon är när hon slutar larva sig. Så kul att se henne från marken för en gångs skull, för hon gär verkligen superfina fattningar och verkligen sätter sig på rumpan samt jobbar med hela bakdelen. Kul att se att träningen ger resultat!
I alla fall, efter att Sandra ridit i kanske tre minuter var Nora heeelt genomsvettig, haha. Så hoppade upp och skrittade en stund innan vi travade av och sedan kände att vi var klara för dagen.
Svampade av henne ordentligt och gick sedan ut på en promenad så att hon skulle hinna torka de mesta innan jag släppte ut henne i hagen igen.
 
Ska till stallet både imorgon och på söndag. Harmonie åker nämligen på söndag igen och Sandra ville gärna ha lite hjälp med att göra henne fin innan hon åker. Så vi ska duscha henne och sådär. Tror även att jag skulle få sitta upp på henne imorgon och rida lite.
Nora ska i alla fall ridas ut och joggas imorgon då hon förmodligen kommer ha lite träningsvärk. Sedan på söndag får vi se. Antingen kanske jag rider för Sandra eller så gör vi nog något annat roligt. Kanske kör en sväng med henne? Har inte planerat det än.
 
Nu är jag i alla fall hemma. Har varit och handlat med mamma, pappa, farmor och Conny och sedan fikade vi hos farmor på vägen. Ska gå ner och sätta mig i soffan tillsammans med mammii för att kolla på let's dance nu, sedan ska jag sova tidigt ikväll. Ska nämligen upp och träna imorgon vid nio/tio innan jag sticker iväg till gymmet!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: