SKRIVET: 2014-04-12, kl 16:11:09 | PUBLICERAT I: Hästar

Stallet all day long

Red som sagt ut en sväng med Noris snoris idag. Inte så jättelångt dock, utan vi var väl ute i kanske 40min ungefär. Hon skötte sig i alla fall utmärkt! Lite spänd och tittig i början, förmodligen på grund av blåsten, men efter att jag travat igång henne så slappnade hon av och travade på riktigt bra. Travade i stort sätt hela rundan då hon förmodligen hade lite träningsvärk får de senaste dagarna. Blev bara en galopp upp för en lång backe. Efter det frustade hon i alla fall nöjt och ville mer än gärna galoppera mer. Så skönt att hon är pigg och glad!
 
När jag kom tillbaka var Sandra nere i stallet, så borstade av Nora och släppte ut henne igen och sedan tog vi in Harmonie och fixade i ordning henne. Sandra longerade henne en stund först så att hon skulle komma igång, bli varm och med sammarbetsvillig. Sedan fick jag sitta upp och herregud vilken skillnad det var från att rida Nora. Dels för att hon är såå mycket större, Nora är 168cm och Harmonie är 183cm, men hon är även såå mycket känsligare samtidigt som hon är väldigt trög och lat.
Det var i alla fall väldigt kul, och nyttigt, att känna på hur hon var att rida. Och man behövde verkligen jobba så mycket mer får att få henne att aktivera bakbenen och söka sig ner till bettet. Sedan i galoppen var hon riktigt tjurig och osamarbetsvillig till en början. Men efter ett tag gick det mycket bättre.
 
Ska som sagt till stallet imorgon igen och jag tror att jag och Sandra skulle harva paddocken med Nora, haha. Sedan ska Sandra rida Harmonie och sen ska vi duscha och göra henne riktigt fin då hennes fodervärd kommer och hämtar henne på måndag. Så jag antar att det blir en heldag i stallet imorgon med.

Sandras lösning när hon inte orkar springa in och sadla efter att hon har longerat, haha. Ska se om jag kan få bilden hon tog på mig när jag red Harmo förut med, i såna fall kommer den upp här senare idag.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: