SKRIVET: 2014-04-13, kl 16:20:26 | PUBLICERAT I: Hästar

La stable

Åkte faktiskt till stallet rätt sent idag, var inte där förrän närmare halv ett och då var Sandra redan där. Hon hade dock precis kommit dit, så vi fixade i ordning allting och sedan satt vi och pratade en stund om allt och ingeting. Eller ja, vi pratade väl mest om hästar och pojkvänner, haha.
Sedan hämtade vi i Harmonie och Nora. Ingen av oss var på så där jättebra ridhumör, så Sandra longerade Harmo med pessoaselen och jag hade Snoris lös i paddocken samtidigt så att hon fick röra på sig. Skulle egentligen ha ridit en stund på Nora utan utrustning, men var lite rädd att hon skulle gå för nära Harmonie när jag inte kan svänga henne ordentligt, så vågade inte riktigt det. Men vi ska öva på det!
Hjälpte sedan Sandra att tvätta Harmos svans samt ben, mer orkade vi inte då det var så jäkla kallt ute. Sedan hämtade jag ett stycke ponny som hade rymt, haha.
 
Nu är jag i alla fall hemma igen och har precis ätit lite middag. Ska ligga i sängen och vila en stund för är helt slut av någon anledning. Sedan ska jag ta en dusch, fräscha till mig och åka till Partille för att sova där.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: