SKRIVET: 2014-02-11, kl 17:22:54 | PUBLICERAT I: Provence du Nord

11 februari

Mamma kom till stallet vid halv ett tiden med Holly för att följa med till rundvolten. Ville nämligen inte rida där helt själv om Nora skulle få för sig att busa till det ordentligt och jag skulle flyga i backen, haha.
Skritta först några varv för att kolla hur underlaget var samt för att Nora skulle få titta vart vi var då hon aldrig varit där tidigare och kunna slappna av lite. Travade sedan lugnt igång henne och kan säga att det var en riktigt glad tjej som gäääärna ville framframfram. Fick sitta och göra halvhalver i stort sätt hela tiden för att hon skulle lyssna och inte gå över i galopp, och varje gång jag satt ner ordentligt i sadeln för att göra en extra tydligt halvhalt fattade hon galopp och galopperade typ på stället, haha.
När hon slappnat av även i traven och lyssnade ordentligt kände jag att hon bara skulle få ha kul i galoppen och få utlopp för lite energi. Och kul, det tyckte hon allt att det var. Hon glädjebockade i nästan varje fattning och var pigg och framåt.
 
Det som är så skönt med Nora är att hon är så känslig för både skänkel och förhållningar, så det krävs verkligen inte mycket för att få henne att lyssna på en och det märkes tydligt i galoppen idag. För trots att hon var pigg och glad och gärna ville springa på så lyssnar hon otroligt bra när man tar tillbaka henne.
Sen att hon kan bli lite stark ibland är en annan sak. Jag får se till att träna mycket överkropp, armar och stärka min bålstabilitet, så att hon inte drar mig ut sadeln så lätt när hon blir stark, haha. ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: