SKRIVET: 2014-02-18, kl 17:20:00 | PUBLICERAT I: Allmänt

Regn och rusk

Fyy vilket väder det är här i Göteborg idag. Det har regnat hela dagen, och inte lite vissa stunder heller. Var som sagt inne på UF-mässan idag. Vi skulle göra två uppgifter om några av montrarna och när vi var klara fick vi gå hem. Riktigt segt faktiskt då det var trångt och mycket folk så det blev sjuukt varmt, samt att man bara ville bli klar med uppgiften så att man kunde åka hem.
 
Jag var i alla fall klar vid ett, så vid två var jag i stallet. Dygnsur och superglad över vädret. :):):) Visste inte alls vad jag skulle göra med Nora först när jag kom dit då jag hade hoppats på att det skulle vara lika bra väder som det var igår, för hade nämligen tånkt rida ut på en riktig långtur. Men eftersom regnet vräkte ner tänkte jag att skogen bara är hal och geggig, så det blev ett skrittpass i paddocken. Jobbade mycket mjukgörande och att få henne snabb och kvick för hjälperna. Det gick super bra med tanke på underlaget, vädret och att hon vad pigg då hon stod igår. Men hon frustade i alla fall nöjt över att gå röra på sig och var glad och arbetsvillig. Som alltid.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: