SKRIVET: 2014-01-21, kl 19:45:00 | PUBLICERAT I: Provence du Nord

Iskall

Kom precis till läggan och sitter nu i soffan och kollar farmen med en kopp kokhett te och tjock täcke. Sover i Partille, aka mitt andra hem haha, inatt igen. Så när jonty kommer hem vid tio ska vi göra varma mackor och mysa.
 
Men alltså, fyfan vad kallt det är ute?! Höll på att avlida förut i stallet, så mamma fick komma förbi med hennes termobyxor, halsduk och tjocka vantar.
Ridpasset gick i alla fall bra. Kände inte alls för att rida först då jag var så himla kall, men så fort jag satt upp kändes det mycket bättre. Alltså gud, hon är så fin och rolig att rida. Så arbetsvillig, mjuk och uppmärksam. Red dock inte så länge då paddocken är rätt hård, men 40min skritt- och travarbete blev det i alla fall med mycket volter och mjukgörande.
 
Nu sitter jag som sagt ensam hemma i läggan och kollar på farmen. Sen när ett är slut ska jag ta upp datorn och plugga lite. Känns som det är behövligt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: