SKRIVET: 2014-01-03, kl 15:05:00 | PUBLICERAT I: Provence du Nord

Provridingen

Kom hem för en stund sedan och har ätit, köpte pizza, så himla gott och sa i lördags att när jag kunde svälja och äta utan att det gjorde ont skulle jag göra det så ja, och sedan bara slappat i soffan framför tv'n med datorn i knät.
 
Provridningen gick bra tyckte jag. Det är alltid svårt att rida en ny häst de första gångerna då man inte riktigt vet hur man ska rida den för att det ska gå så bra som möjligt och så får man ju lite prestationsångest när folk står och kollar på. Men ägaren stod med på marken inne i paddocken och gav små användbara tips hela tiden som gjorde det hela mycket enklare.
Men det kändes i alla fall bra under provridningen och det är huvudsaken. Hästen verkar även jättetrevligt. Väldigt lugn och enkel att ha och göra med, genomsnäll och busar inte mer än små glädjeskutt i galoppen, och väldigt känslig och härligt att rida med lite egen motor. Dock ung och outbildad vilket får mig att tänka på Sid som jag red för två år sedan. Men jag älskar ju sådana hästar, så jag tror verkligen att det här är en häst som kommer att passa mig.
Ägaren till hästen sa även hon att hon tyckte att det såg trevligt ut när jag red, att jag har väldigt bra sits och balans och mjuka, stilla händer, och så tyckte hon att det var väldigt bra att jag har erfarenhet av att rida unghäst sedan tidigare.
Dock är ingenting bestämt än så länge då jag sa att jag skulle tänka på saken tills imorgon. Men vill jag så tyckte vi båda att vi skulle ge det en chans och se hur det utvecklas. Hoppas ju såklart på att det ska fungera, men ska ju kunna och orka ta mig dit samt att det ska fungera mellan mig, häst och ägare. Men ska kolla lite busstider och så, för vill verkligen ge det en chans och se om det funkar.
 
älskade, saknade häst ♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: