SKRIVET: 2014-01-06, kl 15:30:00 | PUBLICERAT I: Provence du Nord

Tycker om dig sååå

Kom hem från stallet för en stund sedan, har hunnit äta lunch och lite så där sedan jag kom hem bara.
Var i stallet vid tio imorse och mockade innan Eva-Lena, som äger hästen, kom ner och visade hur mycket mat hon ska ha varje dag och vilka sysslor jag ska göra när jag är där och lite så.
 
Sedan tog jag in henne, borstade länge och pysslade för att lära känna henne innan jag gjorde iordning henne och gick ut till paddocken. Red väldigt kort och väldigt enkelt, dels för att hon är ung och outbildad och dels för att det var andra gången jag red henne och än så länge vill jag bara känna hur hon är att rida. Försöka hitta lite knappar och så där. Men herregud vad trevlig hon är att rida alltså! Så pigg och sammarbetsvillig och försöker verkligen alltid göra rätt, även ifall det är svårt att förstå vad man ber om hela tiden. Hon är så mjuk och fin att rida och det krävs inte mycket för att hon ska lyssna på en.
Sedan att hon blir lite pigg och stark i traven är något man får jobba på, men kul att hon har energi och vill. Och såklart att det är mycket roligare att springa fort och bocka och busa än att trava runt på volten och jobba. ;)
Men det märks att hon är ung då hon inte orkar så mycket och så länge än, och hon visar väldigt tydligt när hon är trött genom att kasta och dra med huvudet. Haha, lite charmigt faktiskt! Och då är det bättre att börja avsluta istället för att krångla med henne.
 
Pysslade med henne en stund efter ridningen med innan jag släppte ut henne i hagen igen och lunchfodrade. Fixade sedan nya höpåsar samt kraftfoder i lugn och ro och kollade runt lite i stallet. Det är inte så stort, men mysigt!
 
Nu ska jag sticka iväg och träna med mamma och pappa. Var riktigt längesedan jag var med och tränade nu, och är fortfarande inte helt frisk egentligen samt att jag är lite mör i kroppen efter dagens ridpass. Men ska ta det lugnt på gymmet idag, måste komma igång igen nu känner jag.
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: