SKRIVET: 2014-06-17, kl 18:03:49 | PUBLICERAT I: Allmänt

Sommarjobb och långtur

Hej! Kom hem för en liten stund sedan så har ätit middag och nu lagt mig i sängen. Har haft fullt upp hela dagen. Först åkte jag och mamma och pratade med en tjej på ett lunchställe vid bäckebol där jag förmodligen kommer jobba så mycket som möjligt i sommar. Dom behövde nämligen någon som kunde komma in lite när som om någon blev sjuk eller så, och jag har ju inget speciellt planerat i sommar så det är perfekt! Kan förhoppningsvis åka med pappa på morgonen dom dagarna jag ska jobba också, så det är perfa.
Sedan åkte jag och mamma till plantagen, allum och jula. Köpte lite grejer som är bra att ha inför bråvalla. Nu behöver jag bara liggunderlag och lite småsaker. Ska även höra med Conny om jag kan låna hans sovsäck.
I alla fall, sedan släppte mamma av mig i stallet på vägen hem och jag och Nora red ut på en riktig långtur idag. Har ju länge velat rida till Källås och bortanför där, så det gjorde jag idag. Så himla mysigt och kul att återuppleva gamla barndomsminnen med galopp på grusvägarna. Vi var ute i lite mer än en timme och Nora var genomsvettig när vi kom tillbaka, så spolade av henne innan jag släppte ut henne i hagen igen.

Nu ska jag kolla lite bloggar innan jag tänkte sätta på en film eller några avsnitt av gossip girl. Det tar på krafterna att vara i full gång hela dagen, speciellt när man inte är helt frisk än. Hoppas dock att jag är helt frisk imorgon, för nu börjar det bara bli jobbigt att gå runt med denna jäkla rethosta.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: