SKRIVET: 2014-06-03, kl 17:05:25 | PUBLICERAT I: Provence du Nord

Stallet och så vidare

Det passade perfekt med Sandra att jag kom tidigare till stallet idag då hon skulle göra annat i eftermiddag. Så hämtade Nora och borstade av henne innan Sandra kom ner och så tog vi på selen samt drog fram vagnen. Det är så kul för man ser verkligen på Nora att hon vet direkt att hon ska bli körd när man ska spänna fast vagnen på henne. Hon blir en helt annan häst när man kör, mycket lugnare och mer harmonisk. Även Elin var i stallet, så hon red med ut vilket var mys. Vi körde vägen ner och bort mot Lerum, och efter vid gamlebobacken körde vi in på en lång grusväg så att vi tillslut kom ut uppe i brunstorp igen och så körde vi i skogen och över bäcken hem. Det var en jättemysig runda som tog en timme ungefär att köra, och det märktes i slutet av rundan att det var jobbigt för Nora för hon började slänga med huvudet som hon alltid gjorde förut när man red.

Nu är jag i alla fall hemma, har ätit middag och ligger uppe i min säng. Ska läsa lite bloggar och kolla runt lite innan jag ska hoppa in i duschen. Tänkte även måla naglarna och lite så där efteråt. Det är ju student imorgon och jag och Jossan ska på utspringet och sedan till Michaels studentmottagning.





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: