SKRIVET: 2014-03-05, kl 19:09:00 | PUBLICERAT I: Provence du Nord

5 mars

Mamma hämtade mig hos Jonathan vid halv tre tiden och så åkte vi och handlade lite innan hon körde mig till stallet. Hade tagit en ipren precis innan mamma hämtade mig så mådde hyffsat bra när jag kom till stallet. Tog det lugnt, mockade, em. fodrade och fixade allt i lugn och ro innan jag tog i Nora och gjorde i ordning henne.
Red ett pass i paddocken och hon kändes riktigt fin. Så kul! Värmde upp som vanligt med mycket volter samt halter och tempoväxlingar för att få henne mjuk, kvick och lydig. Travade sedan fram henne, även här med tempoväxlingar för att få henne att lyssna ordentligt, innan jag började jobba henne på volten och ställa igenom henne i båda sidor. Har märkt att hon har mycket svårare för att ställe igenom ordentligt i höger varv. Vänster bog åker gärna in och huvudet ställs väldigt lätt utåt istället för inåt, så det är någonting vi verkligen måste jobba med! Ska googla lite bra övningar för att på tips på hur man kan göra för att mjuka upp och ställa igenom ordentligt.
Sedan övade vi galoppfattningar. Hon vill ju väääldigt gärna fatta galopp så det krävs verkligen inte mycket. Räcker nästan bara med att man sätter sig ner ordentligt i sadeln så fattar hon. Dock behöver vi jobba med att hon framframfram i galoppen direkt samt bli starkare i sina fattningar för just nu blir det ibland lite trav/galopp då hon lätt krullar ihop sig och nästan galopperar på stället de första sekunderna.
Fick i alla fall till ett par riktigt bra fattningar och då avslutade jag och travade av i lång och låg form så att hon fick stretcha ut hals och rygg ordentligt.
Imorgon funderar jag på att ta fram lite bommar och köra markarbete. Får dock se hur jag själv mår imorgon, för just nu mår jag väl som jag förtjärnar efter en eftermiddag i stallet. Heeelt slut, ont i huvudet och lite feber. Så ska krypa ner i sängen och kolla på top model som jag missade igår och sedan sätta på någon film.
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: