SKRIVET: 2014-03-06, kl 17:29:00 | PUBLICERAT I: Provence du Nord

6 mars

Var i stallet vid ett tiden och fixade allting innan i lugn och ro. Tog sedan fram lite travbommar, både på rakt och böjt spår, innan jag hämtade in Nora och gjorde i ordning henne. Kände på mig att hon skulle vara lite seg efter passet igår, och det var hon också. Märktes redan när jag skrittade fram henne att hon var trött efter igår då hon inte gick så fort som hon brukar, haha. Värmde i alla fall upp precis som jag brukar och mjukade upp båda sidorna med mycket volter, tempoväxlingar och serpentiner både i skritt och trav. Det kändes mycket bättre i vänstersidan idag och hon böjde sig fint runt min innerskänkel.
Sedan red vi över travbommarna, först på rakt spår, sedan böjt och sedan varvade vi, i båda varven. Därefter fortsatte vi jobba med galoppfattningarna och idag satte hon dem perfekt efter en stund! När hon till och med kunde göra perfekt samlade fattningar från skritt avslutade vi och travade av i lång, låg form så att hon fick pusta ut ordentligt.
Imorgon antar jag att hon kommer vara ordentligt trött både i kroppen och huvudet, så då skrittar vi ut på en riktig långtur. Såå mys!
 
Nu ligger jag i sängen och vilar lite, är helt slut efter ett svettigt pass. Ska kolla senaste avsnittet av pll och glee, sedan ska jag gå ner och baka en kladdkaka. Sjukt sugen på något chokladigt och såg att vi även hade vispgrädde hemma, så såklart bakar jag en kladdkaka då. Min specialitet ju!
 
trött tjej efter dagens svettiga pass



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: