SKRIVET: 2014-03-13, kl 20:57:00 | PUBLICERAT I: Provence du Nord

El stable

Petra var i stallet när jag kom dit och skodde sina hästar, så bestämde mig ganska så snabbt för att fixa allting innan och sedan rida efter em.
Så medan hästarna åt em. höet satt jag ute i och njöt av dagens sista solstrålar. Så himla härligt!!
Tog sedan in Nora och fixade i ordning henne inför ett pass i paddocken. Red så som Eva-Lena har sagt att Sandra rider henne. Värmde upp med serpentinbågar i skritt och sedan travade jag fram henne ordentligt i båda varven innan vi gick in och jobbade på volteb en stund. Sedan varierat galopparbete, runt spåret varvat med på volten, samt ökningar och minskningar av galoppen. Jobbade även vidare med lite galoppfattningar som hon nu sätter perfekt för det mesta.
Har dock upptäckt att hon tjurar ihop när man ska ta galopp på volten eller när man kräver lite mer av henne och hon inte riktigt vill, så då stryker hon öronen bakåt och kickar, haha. Och i och med att jag är så kort, så känns det inte riktigt som att jag kommer åt henne så bra som jag vill göra, så nästa gång ska jag ta med spöt så att jag kan lägga till det på rumpan om hon tjurar ihop igen och inte lyssnar. ;)
Fick i alla fall sista ordet och när hon galopperade på framåt igen avslutade vi och travade av.
Imorgon tror jag att jag ska longera henne med inspänning så att hon får jobba lite utan ryttare på ryggen också, och på lördag rider vi ut en sväng.
 
Nu är jag i alla fall i lägenheten och har varit här en stund. Har diskat, ätit och lite sådär och ska gosa ner mig i soffan under täcket och äta ben and jerry framför blacklist.
 
lycka är att rida i en nyharvad paddock!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: