SKRIVET: 2014-03-04, kl 17:22:00 | PUBLICERAT I: Allmänt

Fettisdagen

Usch, vaknade tidigt imorses hos jonte av att jag var så tät i näsan att jag hade svårt för att andas ordentligt samt att jag hade ont i halsen och huvudet. Det släppte lite under dagen och nu har jag mest bara ont i halsen. Lite segt dock då jag varken vill eller har tid att bli sjuk nu.
Har i alla all haft en väldigt lugn och skön dag i skolan idag. Hade matte första lektionen och sedan gick vi och hade 'lektion' i kommunhuset. Vi jobbade lite med montern vinka bygga för Lerums kommun på TUR-mässan om två veckor, fick lite tips och fick själva komma med tips på hus vi tyckte att den skulle se ut och sådär.
Efter lunchen var vi i hemkunskapssalen på skolan och gjorde semlor. Slutade tidigare idag så jag, Sanna, Jossan och Emma gick till aulan för att kolla på FN-rollspelen en stund.
 
Åkte sedan direkt till stallet för att möta upp veterinären som skulle vaccinera Nora, vilket gick snabbt och smidigt. Hade även tidigare under dagen fått ett sms från Eva-Lena som frågade om jag kunde ta Nora resten av veckan samt även lite extra nästa vecka då varken hon eller Sandra kunde p.g.a. olika anledningar, så såklart ställer jag upp! Det är ju bra kul att vara där extra mycket!
Skrittade i alla fall bara ut barbacka ca 30min idag då man ska ta det lite lugnt efter en vaccination. Får se hur hon känns imorgon, hoppas på att hon är pigg och att paddocken är torr så att det går att rida där. ;)
Filmade även lite i stallet idag, så tänkte sätta ihop en kort, liten film. Kan vara kul att se kanske. Speciellt eftersom Nora är så himla charmig, haha.
 
Just nu ligger jag hemma i sängen med datorn i knät och löser bloggar. Ska alldeles strax kolla på farmen och top model som jag missade igår. Sedan ska jag plugga inför en produktdemonstration som vi har i skolan imorgon samt även städa mitt rum. Ser ut som en bombnedslag här nu verkligen då jag knappt har varit hemma sen i lördags. Har bara varit hemma och hämtat nya kläder typ, så det ligger påsar från eurohorse och kläder i hela rummet.
 
semla nummer två för idag!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: