SKRIVET: 2014-03-29, kl 09:57:00 | PUBLICERAT I: Allmänt

Last days

Hej och godmorgon lördag! Alltså, vilket fint väder det är ute idag? Tio grader redan, strålande sol och inte ett enda moln på himlen. Så skönt att våren och värmen äntligen har kommit!
Sorry för noll uppdatering under veckan, men har haft annat att tänka på.
I Tisdags efter skolan hoppade jag Nora lite med Eva-Lena på marken. Det gick sådär i början då hon totalt älskar att hoppa och blev väldigt pigg, glad och stark, så jag gick kämpa ordentligt där uppe på ryggen. Men efter ett tag gick det mycket bättre och i slutet hoppade vi en liten bana. Sedan åkte jag hem och åt våfflor då det var våffeldagen.
Onsdags fyllde min älskade mamma år, så vid sex-tiden kom ma & pa's kompisar hit som en överraskning med present och så fikade vi och sådär.
Torsdags var jag i stallet efter skolan och fixade samt släppte Nora i paddocken så hon fick springa av sig.
Och igår var jag också i stallet direkt efter skolan. Sandra var även där, så red för henne vilket är såå kul och nyttigt! Vi tränar mycket på att Nora ska gå lugnt och vänta på mina hjälper, att hon ska "fråga" vad hon ska göra, vara lugn och avslappnad hela passet och i alla gångarter. Vi tränar även på att jag ska komma ner i sadeln ordentligt, så det blir mycket ridning utan sigbyglar. Nyttigt fast sjukt jobbigt, haha.



Just nu sitter jag ner i köket och har precis ätit frukost. Väntar på att mamma och pappa ska komma hem från gymmet för då ska jag byta om till ridkläder och åka till stallet. Har planerat att rida ut på en riktigt långtur i det underbara vädret och mamma och pappa ska gå med med Holly som sällskap. Mysigt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: