SKRIVET: 2014-03-29, kl 22:58:00 | PUBLICERAT I: Provence du Nord

Lördag

Mamma och pappa kom hem vid halv elva i förmiddags, och vid elva åkte vi till stallet. Lunchfodrade och mockade medan pappa fick slava och fixa höpåsar, kraftfoder samt vatten. Bra med föräldrar man kan köra lite med, eller vad säger du pappa? ;)
Hämtade in Nora och fixade i ordning henne, sedan red vi iväg mot Ryggebol. Vi var ute i närmare två timmar och det var såå härligt väder! Red utan tjocktröja och bara njöt av vårvärmen. Red i alla fall vägen in till Källås, ett stall där jag red när jag var mindre, och sedan in på en stig i skogen så att vi kom tillbaka ut till rakbanan. På vägen in jobbade jag henne mycket i trav, sedan när vi kom till rakbanan blev det mer galopparbete. Hon var jättepigg och taggad, så jag utnyttjade energin till att öva galoppfattningar och herre vilka perfa fattningar hon fick till ibland asså! När hon blir mjuk och känslig krävs det inte mycket för att få henne samlad och fatta lugnt och sansat men ändå vara lite "explosiv" och framåt.
Eftter det var hon genomsvettig då det som sagt var väldigt varmt ute idag, så vi skrittade hela vägen hem till stallet igen. Svampade av henne den värsta svetten och gick ut på en liten promenad i skogen ovanför stallet innan jag släpte ut henne i hagen igen.

Väl hemma igen har jag inte gjort mycket. Har duschat, ätit och kollat senaste avsnittet av vampire diaries. Vid sju förut kom Nina och Christer hit, så vi har ätit årets första grillade mat och nu liggerjag uppe i min säng medan dom sitter nere i köket och pratar.
Ska till stallet imorgon med, antagligen på förmiddagen, så jag kände att det var dags att gå upp och lägga mig. Har märkt att jag blir väldigt mycket tröttare på kvällarna när jag har varit i stallet, speciellt om jag har varit där flera dagar i rad. Så nu för tiden behöver jag all sömn jag kan få, haha.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: