SKRIVET: 2014-03-30, kl 17:41:00 | PUBLICERAT I: Provence du Nord

Soliga söndag

Lika fint väder ute idag som det har varit i fredags och igår, så härligt!
Jag vaknade av mig själv vid tio imorses, gick ner och åt frukost och sedan bytte jag om direkt till ridkläder. Vid elva cyklade jag hela vägen till stallet, vilket tog ungefär en halvtimme. Och med min dåliga kondis var jag helt slut när jag kom fram, plus att benen var som spagetthi efter att inte ha cyklat på nästan ett år. Så satt och vilade lite i solen en stund innan jag mockade och fixade i ordning allt.
Smsade sedan Sandra och frågade om hon hade tid och lust för att köra ut Nora på en sväng, vilket hon ville. Så hon kom ner och hjälpte till att fixa i ordning henne och sedan körde vi ut. Vi körde en lite runda till Knavrabro, ner mot Hedefors och runt sedan upp till stallet igen. Det tog nog ungefär en halvtimme, lite mer kanske, men det räckte för idag då hon gått hårt i två dagar nu samt att det är så himla varm ute. Hon var helt genomsvettig när vi kom tillbaka, troligen på grund av värmen, så svampade av henne ordentligt och gick ut på en promenad så att hon skulle få torka innan jag släppte ut henne i hagen igen.

Nu är jag hemma, har ätit och ska bara ta det lugnt resten av kvällen. Håller på att färga håret just nu och ska strax skölja ur färgen. Sedan ska jag lägga mig i sängen och läsa resten av kvällen. Tänkte försöka somna så tidigt som möjligt ikväll med, så att jag kan få sova så mycket som möjligt. Känner verkligen att jag behöver det nu!

 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: