SKRIVET: 2014-05-30, kl 21:36:41 | PUBLICERAT I: Provence du Nord

30 maj

Mamma körde mig till stallet vid fem idag och släppte av mig direkt uppe vid sommarhagen, skönt att slippa gå upp för backen, haha. Hämtade Nora och gick ner till stallet, borstade igenom henne, plockade bort två fästingar och kände igenom henne, precis som vanligt, innan jag sadlade och red iväg.
 
Vi red, som jag sa tidigare idag, bort till galoppbanan i Ryggebol. Red vägen in och tränade övergångar mellan skirtt och trav, vilket fungerade super och hon travade till och med på lugnt och avslappnat efter en stund. Sedan tog vi galopp i stort sätt hela banan, men några små skrittpauser i nedförsbackarna, och här gick det lite fortare än vad det gjorde i traven kan man väl säga. Men tror hon behövde få ut lite energi så det var okej, hon är fortfarande otroligt kontrolerbar och saktar av nästa så fort man ta i henne, vilket är skönt! Travade sedan i stort sätt hela stigen i skogen tillbaka ner till ridhuset, men en sista galopp på slutet innan vi skrittade vägen hem igen. Var ute i en timme ungefär och tror att det var väldigt uppstattat av Snoris att få komma ut i skogen och röra lite på sig för hon frustade nöjt hela vägen hem, haha sötis.
 
När vi kom tillbaka till stallet spolade jag av henne och sedan fick hon gå in i boxen och äta upp müslin som legat i hennes krubba några dagar då hon varit för mätt för att äta den de andra dagarna. Men idag åt hon upp med stor aptit, vilket var bra! På vägen upp till hagen sedan fick hon beta längs med dikeskanten hela vägen upp. 
Sedan, medan jag väntade på att pappa skulle komma och hämta mig, så tog jag lite kort på Nora i hagen. Det var dock lite svårt på hennes hagkompis Tilos, fröken nyfiken, kom fran och nosade på kameran samt slickade och puffade på mitt huvud, haha. Sedan kom även Snoris fram och undrade vad jag höll på med och mös en stund.
 
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: