SKRIVET: 2014-05-29, kl 20:30:52 | PUBLICERAT I: Allmänt

Lååång dag

Herregud, åkte hemifrån vid tio imorse och kom hem först nu. Men har haft en så jäkla rolig dag, och den har verkligen gått så himla fort!
Kom till stallet vid elva, och då var Sandra redan där, så vi gick upp och hämtade Nora direkt och lät henne veta längs med dikeskanten hela vägen ner, så det tog väl typ 20/30 min ner från hagen, det brukar liksom ta 5min. Sedan borstade vi henne ordentligt, smörjde hovarna, mulen och runt ögonen och tog lite uppställningsbilder på henne som jag ska visa er senare ikväll eller imorgon. Sedan gick vi in och sadlade samt tränsade och så red jag ett pass i paddocken för Sandra som gick väldigt bra, för det är svårt att gå helt från en ridstil till en annan. Men jag tycker att det är väldigt roligt och utmanande att prova på något nytt och att lära sig nya grejer.
Vi fortsatte i alla fall att jobba på samma sätt som i tisdags, men idag i alla gångarter. Det är väldigt mycket cirklar, att hon ska vara lugn och avslappnad och ge efter för tryck och söka sig nedåt. Även att hon ska vara kvick och vaken för hjälperna och gå undan när man ber om det. Tycker som sagt att det gick väldigt bra, speciellt med tanke på att det var andra gången jag red henne såhär och hon själv bara har blivit riden på det här sättet i en månad, lite mer, ungefär. 
Sedan när vi spolat av henne och släppt ute henne i hagen igen följde jag med Sandra in i huset en stund. Skulle egentligen typ bara dricka ett glas vatten, men det slutade med att vi satt i köket i ungefär en timme och drack te samtidigt som vi tittade på när en tjej i stallet red i paddocken. Eva-Lena har nämligen världens bästa utsikt över hela stallplanen från hennes köksfönster.
I alla fall, vid fem gick jag från stallet till Stenkullen station för att ta tåget till flods och gå hem till Amanda. Vi satt en stund nere på hennes brygga och pratade, sedan gick vi upp och åt middag med hennes familj och sen kom mamma och hämtade mig.
Nu har jag precis ätit middag nummer två, vilket var väldigt välbehövligt efter en dag då jag endast ätit frukost vid åtta imorse. :) Så nu ska jag gå upp och lägga mig i sängen, föra över och redigera lite bilder som kommer upp här senare och sedan ska jag sätta på en film innan jag ska sova.
Imorgon ska jag till stallet igen och rida ut en sväng, men är förmodligen inte där lika länge som idag.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: